1 2019 lexus concept lf30 gallery 1

LEXUS JAUNUMI

2020. GADA ŽENĒVAS AUTOIZSTĀDE – KAS BŪTU BIJIS?

Lexus iepazīstina ar savu redzējumu par nākotnes elektrifikāciju

  • Lexus Electrified sola nepārspētu autovadītāja gandarījumu un prieku par automobiļiem
  • LF-30 Electrified jaunais konceptauto iemieso redzējumu par Lexus elektrifikāciju
  • Futūristiskā virsbūve vēsta par Lexus Electrified automobiļiem ap 2030. gadu
  • Inovatīvs salons, kurā izmantotas autonomas braukšanas tehnoloģijas, pilnībā no jauna izstrādāts kokpits un citi jaunievedumi
  • Lepojoties ar četriem riteņu elektriskajiem motoriem, stūrēšanu ar stiepli un Lexus uzlaboto parametru kontroli, LF-30 piedāvās dinamisku pieredzi, kas atšķirsies no visa šobrīd pieejamā
Savos pastāvīgajos centienos nodrošināt inovatīvu un neatkārtojamu pieredzi Lexus atklāja savu Lexus Electrified redzējumu par elektrificēto automobiļu gaidāmo paaudzi. Šī brīža sensācija bija Lexus LF-30 Electrified konceptauto debija, kuras pasaules pirmizrāde notika šī gada 46. Tokijas autoizstādē.
Kopš zīmola izveides 1989. gadā Lexus ir tiecies sagādāt saviem klientiem inovatīvu un pārsteidzošu produktu un zīmola pieredzi, kas stimulē visas piecas cilvēku maņas. Kopš RX 400h laišanas klajā 2005. gadā Lexus ir bijis līderis pasaulē elektrifikācijas tehnoloģiju jomā, ieviešot divpakāpju reduktoru un daudzpakāpju hibrīdsistēmu, kas izmanto tehnoloģiju, lai nodrošinātu izcilu veiktspēju un braukšanas sajūtu, kāda raksturīga tikai Lexus hibrīdautomobiļiem.

Šodien izziņotais Lexus Electrified redzējums pārstāv unikālu attīstības lēcienu automobiļu veiktspējā, vadībā un braukšanas priekā – pat ar visu to, ka mobilitāte mūsu sabiedrībā turpina mainīties līdz ar autonomo braukšanu un automobiļu elektrificēšanu.

Atsaucot atmiņā sākotnējo braukšanas prieku, Lexus izstrādā jaunu, uzlabotu parametru kontroli un citas elektrifikācijas tehnoloģijas, lai turpinātu vairot prieku, ko sagādā auto vadīšana, un pašos pamatos pārveidotu nākotnes luksusa automobiļu būtību. Šajā izpratnē Lexus smeļas pieredzi mācībās, kādas apgūtas izstrādājot pamattehnoloģijas, kādas rodamas Lexus populārajā benzīna-elektromotoru hibrīdu klāstā, ieskaitot akumulatora pārvaldību, jaudas regulēšanas moduļus un elektromotorus.

Lexus Electrified tehnoloģija nodrošina integrētu jaudas piedziņas ķēdes, stūrēšanas, balstiekārtas un bremžu vadību, īstenojot hibrīdauto motora vadības tehnoloģijas maksimālo potenciālu. Ar šo tehnoloģiju mēs varam vadīt piedziņas spēku, lai nodrošinātu ideālu automobiļa stāju atbilstoši katrai braukšanas situācijai. Lexus tiecas turpināt patīkamu un drošāk vadāmu automobiļu aprīkojumu.

Lai virzītu uz priekšu šo mērķi, Lexus plāno 2019. gada novembrī atklāt savu pirmo BEV, tādējādi reaģējot uz dažādu reģionu vajadzībām visā pasaulē, ieskaitot HEV, PHEV, BEV un FCEV attīstību.

Turpinot iecerēto gaitu, Lexus plāno izvērst savu elektrificēto automobiļu sortimentu – nākamās desmitgades sākumā laidīsim klajā savu pirmo Lexus PHEV un jaunu specializētu BEV platformu.
Lexus LF-30 Electrified galvenās iezīmes

LF-30 Electrified jaunais konceptauto iemieso Lexus elektrifikācijas redzējumu

LF-30 Electrified konceptautomobilis iemieso Lexus Electrified redzējumu. Tā ārējā izskata ziņā modernā tēla, kādu sagaida no BEV, stila izveide ir ievirzīta mākslinieciskās īpašībās, kuru rezultātā tapusi futūristiska forma, savukārt salons pārliecinoši ietver autonomo braukšanu un citas jaunās tehnoloģijas, kuru mērķis ir manifestēt Lexus raksturīgo pasaules uzskatu.

Veiktspēja sakņojas Lexus Electrified komponentos, ar Lexus jaunāko tehnoloģiju papildinot mūsu vadošo pozīciju HEV sistēmu attīstīšanā. Precīza elektriskā motora vadība iespējo tūlītēju parametru ieregulēšanu, kāda nav iespējama tradicionālajos automobiļos.

Turklāt LF-30 Electrified ir izmantotas daudzas modernizētas tehnoloģijas ar skatu nākotnē uz 2030. gadu – piemēram, jaunas koncepcijas kokpits, kas balstīts uz cilvēku orientētā dizaina filozofijā un stūrēšanas ar stiepli sistēmā.

Futūristiska virsbūve vēsta, kādi būs Lexus Electrified automobiļi virzībā uz 2030. gadu

Pieņemot izaicinājumu, proti, radīt jaunu dizainu, kādu iespējams panākt tikai ar BEV, ko darbina riteņu elektriskie motori, Lexus ir vizuāli definējis LF-30 Electrified unikālo enerģijas plūsmu. Automobiļa forma ir veidota tā, lai vizuāli paustu enerģiju, kādu rada automobiļa virsbūves stūros izvietotie riteņi ar tiecību uz automobiļa kabīnes pusi garām vadītājam, lai tieši pārplūstu uz ceļa virsmas.

Izmantojot tāda automobiļa kontūras priekšrocības, kam nav motora pārsega un kas iespējams tādēļ, ka tas ir BEV, Lexus raksturīgā vārpstveida forma ir pilnveidota, lai pārņemtu visu automobiļa arhitektūru. Logu stikls, kas nepārtraukti sniedzas no priekšpuses līdz aizmugurei, muskuļotie spārni un spārnu formas priekšējie lukturi veido Lexus ikoniskās vārpstas kontūras.

Virsbūves forma ir izstrādāta ar eleganti plūdenu priekšdaļu, kas pāriet lineārā un asā aizmugurē. Papildus spārnu formas priekšējiem lukturiem aizmugurējo lukturu un sānu gaisa ieplūdes atveru asums apvienojas, lai panāktu gan izcilu aerodinamiku, gan dzesēšanas veiktspēju, radot stila un funkcionalitātes sakausējumu.

Sānu logu caurspīdību iespējams brīvi regulēt, pasažieriem nodrošinot plašus apkārtējās ainavas skatus un augsta līmeņa privātumu naktīs un citās situācijās.

Automobiļa priekšējās plaknes krāsa un luminescences raksti palīdz no ārpuses noteikt, vai automobilis ir vadīts parastajā režīmā vai autonomās braukšanas režīmā, atspoguļojot Lexus centienus kā pēc augsta līmeņa stila, tā pēc funkcionalitātes. Virsbūves krāsā Voltaic Sky izmantots moderns, ar metālu piesātināts pārklājums, lai panāktu unikālu kvalitāti, ko akcentē viegli zilzaļš tonis.
Inovatīvs salons, kurā izmantotas autonomas braukšanas tehnoloģijas, jaunizstrādāts kokpits un daudz kas cits

Lai augstākā mērā apliecinātu Lexus pārliecinoši uz cilvēku orientēto filozofiju, kokpits tika izstrādāts, pamatojoties uz jauno Lexus koncepciju “Tazuna”. Iedvesmojoties no tā, kā iespējams izmantot vienkāršu pavadu, lai panāktu savstarpēju sapratni starp zirgu un jātnieku, augstā pakāpē koordinēti stūrēšanas vadības ierīcē uzstādītie slēdži un Head-Up displejs, veidojot telpu, kas automobiļa vadītājam sniedz iespēju galveno uzmanību pievērst braukšanai, vienlaikus vadot vairākas funkcijas, tādas kā navigācija un audiosistēma, un braukšanas režīma izvēle, nepārslēdzot savu redzi vai nedarbinot manuālus slēdžus.

Kā norāde uz Tazuna kokpita nākotnes tēlu, LF-30 Electrified izmantoti nākamās paaudzes interfeisi, tādi kā žestu vadība un uzlabota automobiļa informācijas sniegšana, izmantojot AR (papildinātā realitāte). Rezultātā iegūtais salons ir tāds, kas nodrošina komfortu un ērtumu gan vadītājam, gan pasažieriem.

Ar priekšējā pasažiera sēdekļa veidolu, kas atbalso biznesa klases sēdekli gaisa kuģī, automobiļa salonā līdztekus valda gan atvērtības, gan ietvertības sajūta. Tas, ka visi slēdži un citi vadības elementi ērti atrodas rokas stiepiena attālumā, tāpat ar žestiem vadāmais lielekrāna displejs pasažiera sēdeklim papildina salona komforta un ērtību sasniegumus.

Aizmugurējos sēdekļos izmantota mākslīgo muskuļu tehnoloģija, lai sēdeklis pielāgotos sēdētājam un varētu atbalstīt dažādus režīmus, tādus kā atzveltnes atgāšanas, relaksācijas un modrības funkcijas.

Mark Levinson® audiosistēma veido jaunas paaudzes klausīšanās vidi, kurā tūlītēja skaļruņu regulēšana veido ideālas akustiskas telpas mūzikas klausīšanās priekam gan vadītājam, gan katram pasažierim un galvas balstos iebūvētie skaļruņi ne tikai rada optimālu skaņas vidi – tiem ir arī trokšņu izslēgšanas funkcija, pateicoties kam automobilī var baudīt kvalitatīvu klusumu.

Stikla jumts virs aizmugurējiem sēdekļiem piedāvā balss vadības iespēju un ar žestiem vadītu SkyGate displeja logu, kurā izmantota AR, lai rādītu dažādu veidu informāciju, tādu kā reālistiskas zvaigžņu nosētas debesis, lietotāja iemīļotās videofilmas un pat navigāciju.

Papildus unikālajam dizainam salons norāda uz nākamās paaudzes luksusa virzību, jo tajā izmantoti ilgtspējīgi materiāli, kas samazina slogu uz apkārtējo vidi. Jakisugi (oglēts ciedrs), tradicionāls japāņu materiāls, ir lietots grīdā un stūrēšanas vadības ierīcē, savukārt otrreizēji pārstrādāts metāls ir sastrādāts šķiedrās, kas izmantotas pītajā durvju apdarē. Šāda pieeja pauž Lexus individualitāti un inovatīvo garu.
        3 2019 lexus concept lf30 gallery 1
Ar četriem riteņu elektriskajiem motoriem, stūrēšanu ar stiepli un uzlaboto parametru kontroli LF-30 piedāvās dinamisku pieredzi, kas atšķirsies no visa šobrīd pieejamā

Lai panāktu būtisku lēcienu automobiļu veiktspējā, rīcībā, vadībā un braukšanas priekā, LF-30 izmantotas daudzas modernās tehnoloģijas, ne tikai uzlabota parametru kontrole. Riteņu elektriskie motori katram no automobiļa četriem riteņiem un zemais akumulatora novietojums iespējo labāku inerces izmantojumu un augsta līmeņa vadīšanas veiktspēju. Autonomās braukšanas tehnoloģijas dronu atbalsta automobiļu tehnoloģijas tendētas uz 2030. gadu un plaši izvērsto vērtību, kādu var piedāvāt automobiļi.

Lexus uzlabotā parametru kontroles tehnoloģija regulē piedziņas spēka jaudu no augsta griezes momenta elektriskajiem motoriem, lai ieregulētu automobiļa stāju atbilstoši cilvēka sajūtām. Pilnībā neatkarīga priekšējo un aizmugurējo piedziņas riteņu vadība sniedz iespēju atbilstoši nodrošināt priekšējo riteņu piedziņu, aizmugurējo riteņu piedziņu un pilnpiedziņu atkarībā no braukšanas situācijas. Kompaktas un vieglas piedziņas-jaudas agregāti izvērš brīvību automobiļa komplektācijā, un tos lieto, lai sniegtu vadītājam iespēju baudīt ideālu braukšanu neatkarīgi no ceļa seguma vai braukšanas apstākļiem.

Pozicionējot Lexus uzlabotās parametru kontroles tehnoloģiju kā Lexus Electrified redzējuma pamatelementu, Lexus paredz šo tehnoloģiju plaši izmantot savā elektrificēto automobiļu klāstā.

Stūrēšanas sistēma ar stiepli likvidē mehānisku savienojumu, sniedzot elastīgāku pagriezienu vadību atkarībā no braukšanas apstākļiem un precīzāku stūrēšanas izjūtu, kas atbilst vadītāja nodomam. Turklāt šī sistēma rada intensīvāku atvērtības sajūtu, ļaujot autonomās braukšanas laikā stūrēšanas vadības ierīci pārslēgt uz priekšu un atvirzīt malā.

Kā nākamās paaudzes BEV, LF-30 izmanto bezvadu uzlādes tehnoloģiju, lai vienkāršotu ikdienas uzlādi, kā arī uz MI balstītu enerģijas pārvaldību, lai iespējotu optimālu elektroenerģijas sadali automobilim un mājoklim un uzlādes vadību saskaņotu ar lietotāja ikdienas darba grafiku.

Borta MI atšķir automobilī sēdošo balsis un izmanto personalizētu informāciju, kas saglabāta vadītāja vadības atslēgā, lai kalpotu kā partneris. Tas atvieglo salona vides elementu, tādu kā gaisa temperatūra un audio, ieregulēšanu, kā arī navigācijas maršrutu un galamērķu iestatīšanu, vienlaikus sniedzot priekšlikumus par aktivitātēm pēc ierašanās galamērķī. Tāpat tas izprot vadītāja izvēles un palīdz tām regulēt balstiekārtas un jaudas piedziņas ķēdes iestatījumus reāllaikā atkarībā no braukšanas ainas.

LF-30 Electrified nozīmē arī Lexus Airporter dronu tehnoloģijas atbalstītu automobili. Izmantojot autonomu vadību, Lexus Airporter spēj veikt tādus uzdevumus, kā neatkarīgi pārvietot bagāžu no māju durvju sliekšņa līdz pat automobiļa bagāžas nodalījumam.

Pamatojoties uz jaunāko autonomās braukšanas tehnoloģijas koncepciju Lexus Teammate, LF-30 Electrified piedāvā modernizētas braukšanas atbalsta funkcijas šofera režīma un sarga režīma veidā. Autonomās braukšanas laikā, kad tiek izmantota uzlabotā parametru kontroles tehnoloģija, automobilī sēdošie var baudīt komfortu un sirdsmieru.

Turklāt pašnovietošanas stāvēšanai funkcija un priekšējo durvju atvēršanas funkcija, ar kādu LF-30 Electrified autonomi pārvietojas no šosejas līdz durvju slieksnim nodrošina īpaši augstu ērtību līmeni.
Lexus LF-30 Electrified galvenās specifikācijas

Garums (mm) 5090
Platums (mm) 1995
Augstums (mm) 1600
Garenbāze (mm) 3200
Svars (kg) 2400
Brauciena attālums [WLTP] (km) 500
Brauciena attālums [WLTP] (km) 110
Uzlādes ātrums (kW) 150
0–100 km/h paātrinājums (sekundēs) 3,8
Maksimālais ātrums (km/h) 200
Maks. jauda (kW)/maks. griezes moments (Nm) 400/700